Asset Publisher
Szkolenie z obsługi nowego Portalu Leśno-Drzewnego
W dniach 10–13 czerwca 2025 roku odbyło się szkolenie dla pracowników z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi z obsługi nowego Portalu Leśno-Drzewnego (PLD).
Nowy system to zintegrowane rozwiązanie, które łączy dotychczasowe funkcjonalności znane z Portalu Leśno-Drzewnego oraz – docelowo – aplikacji e-drewno. Dodatkowo został wzbogacony o Panel Kontrahenta, który znacząco usprawnia obsługę procesów związanych z obrotem surowcem drzewnym.
Pierwszy dzień szkolenia miał charakter stacjonarny i odbył się w siedzibie RDLP w Łodzi. Kolejne dni to warsztaty online. W szkoleniu uczestniczyło 29 osób z całego regionu – pracownicy odpowiedzialni za sprzedaż drewna we wszystkich nadleśnictwach RDLP w Łodzi.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają szczegółowy przebieg procedur sprzedaży drewna w nowym systemie – zarówno z perspektywy Lasów Państwowych, jak i kontrahentów. Wśród omawianych zagadnień znajdowały się m.in.:
-
tworzenie cenników i ofert sprzedaży drewna przez Lasy Państwowe,
-
zarządzanie kontem, składanie oświadczeń i wybór ofert po stronie kontrahenta,
-
publikacja wyników sprzedaży i sporządzanie umów.
Nowy Portal Leśno-Drzewny to krok w stronę większej przejrzystości i efektywności procesów sprzedażowych w Lasach Państwowych.